Świat dziwny, świat senny w marzenia zaklęty...

BLOG AUTORSKI KATARZYNY GEORGIOU
Zapraszam w świat kobiecej tajemnicy, gdzie serce rozpoczyna swój spacer wokół zewnętrza ciała... gdzie Wiatr mówi do Księżyca: "Zdmuchnę Cię!"
Welcome to my Imagination's World :)

czwartek, 6 czerwca 2019

Strachpanna na wróble i ćwirgospoda :)

Hej, zobaczcie ludzie mili co mi dzieci wymodziły :)

Strefa Bałaganu jak zwykle owocna. Wiersz się napisał dla dzieci z Centrum Rozwoju Aktywności Dzieci i Młodzieży :)


"Strachpanna na wróble i ćwirgospoda"

Jestem strachpanną ptasich watah
bronię pól, zasiewów wszelkich,
stoję dumnie na patyku
powiewając łachem wielkim.

Wiatr mną targa i potrąca
w prawo, w lewo i w pół zgina,
przypominać mam człowieka,
który w polu rwetes wszczyna.

Ptaki boją się dwunogiej –
z procy do nich często strzela,
martwi bowiem się o plony
z tej pozycji właściciela.

Jednak patrząc z drugiej strony,
ptaki również mają prawa –
aby przeżyć, jeść coś muszą:
ziarno, siemię – to ich strawa.

Propozycję więc podrzucam,
czas zakończyć tę szaradę
w przebieranie za straszydło
stróżujące w zbożnej trawie.

Zamiast w łachy mnie ubierać
i na widok mój się dziwić,
zróbcie karmnik gospodarski,
by skrzydlate bractwo żywić!

© Katarzyna Georgiou

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz