Świat dziwny, świat senny w marzenia zaklęty...

BLOG AUTORSKI KATARZYNY GEORGIOU
Zapraszam w świat kobiecej tajemnicy, gdzie serce rozpoczyna swój spacer wokół zewnętrza ciała... gdzie Wiatr mówi do Księżyca: "Zdmuchnę Cię!"
Welcome to my Imagination's World :)

środa, 25 lipca 2018

Pierwsze książki - z cyklu wspomnień autorskich - "Dychotomia mojej kobiecej natury" i "Dziecięcy świat".

Kochani, dziś zapodam wam małe co nieco o dwóch moich debiutanckich książkach - dla dorosłych i dla dzieci. Obie doczekały się drugiego wydania, ze zmienionymi okładkami i poprawkami, biorąc pod uwagę słowa profesora Miodka, który jako pierwszy wypowiedział się o mojej debiutanckiej twórczości. Mam nadzieję, że sprawi wam ten post przyjemność. Z pierwszego wydania ostały się po 2 egzemplarze, które pieczołowicie przechowuję w mojej bibliotece. Te dwie książki to moje pierwsze poetyckie szlify - wspominam z nostalgią i jako niesamowitą lekcję pokory.
Dziękuję tutaj mojemu pierwszemu redaktorowi Wojtkowi Sodosiowi - zapamiętałam i do serca wzięłam uwagi o wielokropkach i arytmii :) Nie było z nimi już później problemów przy następnych publikacjach. Cudownie wspominam współpracę z moją przyjaciółką, nieżyjącą już artystką Teresą Duńską - dzięki niej uwierzyłam w swoje zdolności i u niej na stronie www zamieszczałam pierwsze publikacje przedwydawnicze, świetnie się bawiąc i poznając niesamowicie ciekawy świat artystów - ten kapryśny, ten kłótliwy, ale ciekawy i otulony tajemniczością. Dziękuję mojemu pierwszemu wydawcy Jackowi Małysko za uczciwość, pomimo perypetii związanych z (nie)sławetnym wydawnictwem Radwan. Jacku, mam nadzieję, że mój wiersz, com ci na zaręczyny napisała, a w kolejnym tomie "Światy dwa" zamieściła, przyniósł i miłość i dobro w związku - śledzę was tu, więc wiem, że nie jest najgorzej :) Dziękuję też Sławkowi Fritzowi, mojemu pierwszemu składo-łamaczowi, za oprawę graficzną w tych tomikach - poznałam ten kawałek współpracy całkiem nieźle, co zaowocowało na przyszłość, gdyż wiedziałam czego oczekiwać na tym etapie składu książek.
I ponad wszystko, dziękuję moim obecnym wydawcom - Ewie i Marcinowi Moskałom z wydawnictwa Eurosystem we Wrocławiu, za przepiękną współpracę od wielu już lat. To u nich powstały drugie wydania tych dwóch pierwszych tomików poetyckich, gdy zabrakło mi tych z poprzedniego. I to u nich wydaję każdą kolejną książkę z pełną świadomością, że nigdy nie zostanę tutaj oszukana ani naciągnięta na bajońskie koszty wydawnicze, jak to zdarzyło się przy kolejnych dwóch książkach, które wydałam z wydawnictwem warszawskim... No ale o tym w kolejnym poście :)

Tak więc przedstawiam rzeczone książki:

„Dychotomia Mojej Kobiecej Natury” jest tomikiem wierszy wybranych. Wiersze zawarte w tym tomiku są kompilacją utworów z różnych okresów mojego życia. Odzwierciedlają osobistą drogę zgłębiania tajników kobiecej osobowości, czas macierzyństwa magicznego oraz myślokształty inspirowane obcowaniem z Naturą, na temat powiązań pomiędzy światem przyrody, a naszą ludzką egzystencją.


“Dziecięcy świat - tomik wierszy dla Smyków z wyobraźnią” jest zbiorem poezji i obrazów dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wiersze w nim zawarte powstały spontanicznie, inspirowane oryginalną sztuką dziecięcą, której autorem jest syn poetki, Ziemko Issel. Świat dziecięcej wyobraźni jest nieskończenie bogaty w kolor, nieskrywane emocje i fantazyjne wizje, a książka ta, w swoim przesłaniu, pokazując piękno radosnej zabawy z formą i materiałami plastycznymi, podkreśla jej znaczenie w twórczym rozwoju.


Spontaniczna impresja profesora Jana Miodka o tomikach wierszy „Dziecięcy Świat” i „Dychotomia Mojej Kobiecej Natury” Katarzyny Georgiou.
„Szanowna Pani! Wariactwo minionych dni nie pozwalało mi na skupienie się na Pani tekstach. Mogłem to zrobić dopiero wczoraj i...zachwyciłem się - zwłaszcza tomikiem dla smyków. Przypomniał mi on utrzymane w tym stylu poezjowanie rodzonej Mamy, nawiązujące do tradycji Brzechwy, Tuwima. Jakiż to świeży oddech po tym wszystkim, co się proponuje pokoleniu mego sześcioletniego wnuczka. Jest w tych wierszach i gra słowem, i polot, i humor. Gratuluję najserdeczniej! "Dychotomia" - choć dla dorosłych - w gruncie rzeczy w moim odczuciu odznacza się tymi samymi walorami, oczywiście - z pogłębioną refleksją egzystencjalną. Mam jedno jedyne zastrzeżenie: czemu Pani ulega współczesnej ortograficznej manierze, wszechobecnej w Internecie, w reklamie, na bilboardach, i pisze Pani o "Dychotomii Mojej Kobiecej Natury", "W Czasie Wędrowiec", "Żal Porywem Wiatru", "Rapsodia Duszy" itd. itd. - dużymi literami?!! Raz jeszcze gratuluję, wyrażam podziw i uznanie oraz wyrazy najgłębszego szacunku posyłam JAN MIODEK”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz