Świat dziwny, świat senny w marzenia zaklęty...

BLOG AUTORSKI KATARZYNY GEORGIOU
Zapraszam w świat kobiecej tajemnicy, gdzie serce rozpoczyna swój spacer wokół zewnętrza ciała... gdzie Wiatr mówi do Księżyca: "Zdmuchnę Cię!"
Welcome to my Imagination's World :)

czwartek, 25 maja 2017

Matkom...

Mój tato powiedział kiedyś „Miłość jest wszystkim, co być powinno.” Te słowa są mottem do wiersza o mamie. Dziś dedykuję go wszystkim Matkom :)

"Miłość Anioła z jednym skrzydłem"


„Miłość jest wszystkim, co być powinno” –
a matczyna najpotężniejszym uczuciem ludzkiego świata.
Aniołem Stróżem, czasem z jednym skrzydłem.

Matka nie wyprze się własnego dziecka,
nie odsunie od syna marnotrawnego,
nie odepchnie córki, co zbłądziła,
nie kopnie kota miauczącego pod drzwiami.

Matka nie odwróci wzroku od cierpienia jej dziecka –
od konającego oddechem choroby,
od twarzy zniekształconej wybrykiem natury,
od ciała poskręcanego bólem.

Matka osłoni dziecko na miarę swoich możliwości
przed złem spojrzeń, obmową nieprzychylnych,
przed karzącą ręką nienawiści despoty
czy szaleńcem pozbawionym sumienia.

„Miłość jest wszystkim, co być powinno”–
a matczyna miłość antidotum na całe zło trzeciej planety.
Aniołem Stróżem, czasem z jednym skrzydłem.


(C) Katarzyna Georgiou
wiersz z tomiku "Światy dwa w pogoni za Leśnym Lichem"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz