Świat dziwny, świat senny w marzenia zaklęty...

BLOG AUTORSKI KATARZYNY GEORGIOU
Zapraszam w świat kobiecej tajemnicy, gdzie serce rozpoczyna swój spacer wokół zewnętrza ciała... gdzie Wiatr mówi do Księżyca: "Zdmuchnę Cię!"
Welcome to my Imagination's World :)

sobota, 25 czerwca 2011

Tomiki poezji - "Dychotomia Mojej Kobiecej Natury" i "Dziecięcy Świat"

Katarzyna Georgiou
autorka tomików poezji
„Dychotomia Mojej Kobiecej Natury”
„Dziecięcy Świat – wiersze dla Smyków z wyobraźnią”
Wydawnictwo Radwan www.radwan.pl





„Dychotomia Mojej Kobiecej Natury” jest tomikiem wierszy wybranych. Wiersze zawarte w tym tomiku są kompilacją utworów z różnych okresów mojego życia. Odzwierciedlają osobistą drogę zgłębiania tajników kobiecej osobowości, czas macierzyństwa magicznego oraz myślokształty inspirowane obcowaniem z Naturą, na temat powiązań pomiędzy światem przyrody, a naszą ludzką egzystencją.



“Dziecięcy świat - tomik wierszy dla Smyków z wyobraźnią” jest zbiorem poezji i obrazów dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wiersze w nim zawarte powstały spontanicznie, inspirowane oryginalną sztuką dziecięcą, której autorem jest syn poetki, Ziemko Issel. Świat dziecięcej wyobraźni jest nieskończenie bogaty w kolor, nieskrywane emocje i fantazyjne wizje, a książka ta, w swoim przesłaniu, pokazując piękno radosnej zabawy z formą i materiałami plastycznymi, podkreśla jej znaczenie w twórczym rozwoju.
Autorka jest rodowitą wrocławianką. Po powrocie do kraju, rozpoczęła swoją przygodę z poezją i prozą zarówno w języku polskim jak i angielskim.


Spontaniczna impresja profesora Jana Miodka o tomikach wierszy „Dziecięcy Świat” i „Dychotomia Mojej Kobiecej Natury” Katarzyny Georgiou.

„Szanowna Pani! Wariactwo minionych dni nie pozwalało mi na skupienie się na Pani tekstach. Mogłem to zrobić dopiero wczoraj i...zachwyciłem się - zwłaszcza tomikiem dla smyków. Przypomniał mi on utrzymane w tym stylu poezjowanie rodzonej Mamy, nawiązujące do tradycji Brzechwy, Tuwima. Jakiż to świeży oddech po tym wszystkim, co się proponuje pokoleniu mego sześcioletniego wnuczka. Jest w tych wierszach i gra słowem, i polot, i humor. Gratuluję najserdeczniej! "Dychotomia" - choć dla dorosłych - w gruncie rzeczy w moim odczuciu odznacza się tymi samymi walorami, oczywiście - z pogłębioną refleksją egzystencjalną. Mam jedno jedyne zastrzeżenie: czemu Pani ulega współczesnej ortograficznej manierze, wszechobecnej w Internecie, w reklamie, na bilboardach, i pisze Pani o "Dychotomii Mojej Kobiecej Natury", "W Czasie Wędrowiec", "Żal Porywem Wiatru", "Rapsodia Duszy" itd. itd. - dużymi literami?!! Raz jeszcze gratuluję, wyrażam podziw i uznanie oraz wyrazy najgłębszego szacunku posyłam JAN MIODEK”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz